yes

För 13 år sedan skapade jag ett konto på Twitter. Sedan dess känner många igen mig som “Rektor Linnea”
Mitt riktiga namn är Linnea Lindquist och jag har valt skolan som arbetsplats. De senaste 12 åren har jag arbetat som skolledare men i själ och hjärta är jag lärare.
Läraryrket är det finaste yrke du kan ha.

På fritiden skriver, pratar och diskuterar jag skolfrågor med mitt främsta fokus på skolsystemet. Jag är nog en av få personer som tycker att kommunala budgetar är det sexigaste som finns. Till dags datum har jag läst cirka 1 400 stycken.

Det finns nog inget som gör så upprörd över hur vi hanterar skolan i Sverige. Skolan är en särskilt samhällsviktig verksamhet och därför måste skolan hanteras med varsamhet.
Sverige har valt en annan väg.

I den här podden ska jag försöka bidra till att fördjupa kunskapen om svenska skolan. Vi ska prata skola högt och lågt, vitt och brett.

Jag skriver en del om skolan och vill man ta del av det så finns alla länkar här:

Läs mina krönikor på Expressens ledarsida här.

Böcker
En tickande bomb, en bok om skolsegregation (2020)
En negativ spiral, kampen om den kommunala skolans resurser (2021)
Att vända en skola, en rektors erfarenheter (2023)